nuffx

Friday 7 November 2014

JOM LEGAKAN SELSEMA TANPA UBAT DAN DADAH

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Akhir tahun ni memang banyak kerja tau. Macam-macam nak kena setelkan sebelum akhir tahun. Sampaikan nak ke tandas pun tak sempat gitu. Wahh nak bagitau punya la bizi. Konon.

Terpaksa isi segala macam benda secara online. Terpaksa siapkan segala laporan dan audit kewangan. Juga perancangan untuk tahun hadapan. 

Bawak balik kerja ke rumah, mengadap kerja sampai lewat malam pulak. Sebabnyaaaaa kan. Mana mungkin boleh mengadap kerja awal-awal. Anak-anak dah tidur barulah mama boleh mula mengadap dan fokus dengan macam-macam kerja. 

Bila kerja melebihi had, ewahhh melebihi had tauuuuu. Badan mula menunjukkan tanda-tanda protes. Hello hello hello come on, need some rest pleaseeeee. So badan mula mogok, rasa sejuk panas sejuk panas, sakit tekak, mula la nak batuk, selsema. Tudia badan dah warning dah.

Sebelum melarat, biasanya saya akan mencegah siap-siap. Saya akan ambil Nutriferon 1 paket dan Sustained Release Vitamin C Plus 2 biji. Kenapa saya gandakan pengambilan Vitamin C? Nahhh jangan tak tahu, Vitamin C sangat bagus untuk menyelesaikan masalah selsema atau hidung berair.

Cara makannya pula, semasa selsema biasanya saya akan menggigit Vitamin C tu hingga patah dua, baru saya telan. Tujuan dia ialah supaya Vitamin C tu cepat menyerap dalam badan. Masa selsema je la yeeee patahkan dua. Masa hari-hari biasa telan je macam biasa, tak payah patah dua.

Legakan selsema dengan Nutriferon dan Vitamin C Shaklee.

Juga dikenali sebagai vitamin kulit cantik kerana meransang kolagen dalam badan.


Alhamdulillah, dengan pengambilan Vitamin C dan vitamin-vitamin Shaklee yang lain, kekerapan saya jatuh sakit adalah kurang. Kalau demam pun cepat kebah. Syukur sangat, dapat sihat tanpa bantuan ubatan dan dadah.

Production susu badan pun tidak le merosot. Tambahan pula, kalau kita amalkan supplemen ni, khasiat dia akan dapat juga ke baby. Mama sihat, baby kuat. Kan? 

Jom semua, kita sihat dan ceria selalu dengan mengamalkan supplemen Shaklee. Insyaa Allah kita akan dapat menjalankan tugas di tempat kerja dengan baik, dapat menjalankan tanggungjawab di rumah dengan baik dan nilai tambah yang kita dapat ialah... kita jadi mama yang awesome dan super hebat!

Jika anda ada sebarang pertanyaan atau ingin membeli Vitamin C yang best sangat ni, boleh hubungi saya di :

017-3589005 (Niki)
E-mail : ireen2285@gmail.com

Saya merupakan Pengedar Shaklee Kuala Lipis, Pengedar Shaklee Benta dan Pengedar Shaklee Raub, Pahang.
COD ke kawasan sekitar tanpa sebarang caj tambahan.
Pos ke seluruh Malaysia dan Brunei.

Love and hug,
Awesomelybeauty

No comments :

Post a Comment