nuffx

Saturday 17 January 2015

CARA KAWAL EMOSI SUPAYA HIDUP LEBIH CERIA DAN GEMBIRA

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Hari ni saya nak share tentang Vitamin kegemaran saya pulak yer. Saya mula ambik vitamin ni dalam pantang selepas melahirkan anak yang ketiga.

Vitamin ni termasuk dalam Set Pantang Shaklee. Saya mula jatuh cinta dan teruskan pengambilannya sampailah sekarang. Antara kesan yang paling saya suka ialah kulit wajah saya jadi sekata dan cerah dari sebelumnya.

Vitamin gapo tu? Hahaa. Itulah dia Bcomplex Shaklee. Hari ni saya nak kongsi tentang kandungan Bcomplex Shaklee dengan anda semua.



Antara kandungan Bcomplex Shaklee ialah :

Vitamin B1

  • Menggalakkan pertumbuhan dan meransang fungsi otak.
  • Membantu kesihatan sistem saraf.
  • Mencegah kelesuan.
  • Meningkatkan stamina.
  • Membantu sistem pencernaan dan metabolisme.

Vitamin B2
  • Memproses asid amino dan lemak.
  • Membantu mengaktifkan Vitamin B-6 dan asid folic.

Vitamin B3
  • Membantu mengurangkan kolesterol dalam darah dan membantu pengaliran kolesterol dalam darah.
  • Membantu dalam kesihatan kulit yang baik.
  • Membantu sistem pencernaan.
# Kajian klinikal membuktikan kadar Vitamin B3 yang rendah dalam badan boleh menyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar untuk menjadikan seseorang psycho/sakit mental.


Vitamin B5
  • Membantu mengurangkan stress fizikal dan mental.
  • Membantu mengurangkan penuaan pramatang.

Vitamin B6
  • Vitamin utama dalam proses asid amino.
  • Mengawal serotonin dalam otak.
# Ketidakseimbangan serotonin akan menyebabkan depresi.


Vitamin B9
  • Bersama-sama dengan Vitamin B12, Vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter dalam aktiviti mengurangkan depresi tubuh.

Vitamin B12
  • Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depresi dan tidak tenteram.

AWAS ! Kekurangan Bcomplex boleh menyebabkan tanpa sedar, anda mengalami gangguan mental dan seterusnya jadi .............. (isi tempat kosong).


Hubungi saya segera untuk mendapatkan vitamin yang semulajadi, terbaik dan sesuai untuk anda menikmati hidup dengan lebih sihat, ceria dan gembira.

Anda boleh hubungi saya di :

017-3589005 (sms/whatsapp)

Moga artikel tentang Kandungan Bcomplex Shaklee dan Fungsi Bcomplex Untuk Kawal Emosi ini bermanfaat untuk kita semua.

Jangan lupa hubungi saya untuk order. 

Saya merupakan Pengedar Shaklee Benta, Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Pengedar Shaklee Raub. Saya juga membuat COD (cash on delivery) untuk anda semua.

No comments :

Post a Comment