nuffx

Thursday 22 May 2014

PENGEDAR SHAKLEE KUALA LIPIS : KHASIAT COQHEALTH PLUS UNTUK KESIHATAN JANTUNG

APA ITU CoQ10 DAN APA KEPENTINGANNYA KEPADA TUBUH KITA?

Ko-enzim Q10 merupakan zat makanan larut lemak yang dihasilkan oleh badan  dan ditemui di setiap sel tubuh kita. CoQ10 hadir dalam dua bentuk :

  • ubiquinol (dalam bentuk antioksida yang aktif)
  • ubiquinon (dalam bentuk yang telah teroksida)
Tubuh kita akan menukarkan CoQ10 teroksida (ubiquinon) kepada bentuk antioksida (ubiquinol).

Perana penting yang dimaonkan oleh CoQ10 ialah dalam proses penghasilan tenaga di dalam setiap sel. Oleh sebab itu lah CoQ10 lebih banyak ditemui pada organ-organ badan yang bekerja lebih keras dan memerlukan tenaga selular yang tinggi seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.

Pilihan terbaik untuk kesihatan jantung anda.


PERANAN CoQ10 UNTUK KESIHATAN JANTUNG

Banyak kajian perubatan membuktikan manfaat pengambilan Coq10 sebagai makanan tambahan. Coq10 penting dalam penggunaan oksigen, penghasilan tenaga dan kepada otot jantung. CoQ10 menukarkan makanan kepada tenaga. Ko-enzim Q10 penting untuk mendapatkan jantung yang sihat. Antara peranan CoQ10 ialah :

  • membantu mengukuhkan otot-otot jantung
  • memudahkan proses pengaliran darah
  • melindungi arteri dari pengoksidaan LDL (low density lipoprotein - liporotein berkepekatan rendah) kerana sifatnya yang antioksida
  • menyokong jantung mengepam darah sekaligus membaiki proses peredaran darah ke seluruh badan
Jagalah kesihatan jantung anda.

BERAPA JUMLAH CoQ10 YANG DIPERLUKAN OLEH BADAN?

Jumlah CoQ10 yang diperlukan oleh badan ialah 10 mg sehari. Kita boleh mendapatkannya daripada diet harian seperti daging, ayam, kacang panggang, brokoli rebus, oren, strawberi dan sebagainya. Namun jumlah CoQ10 yang hadir dalam contoh makanan di atas sangat sedikit. Tambahan pula seiring dengan penigkatan usia, maka keupayaan tubuh untuk menghasilkan CoQ10 semakin menurun.

CoQ10 sangat bagus untuk mereka yang sukakan aktiviti lasak

Faktor-faktor lain seperti diet yang tidak seimbang, pendedahan kepada radikal bebas, penggunaan sesetengah ubat-ubatan untuk mengurangkan kolesterol boleh mengurangkan paras CoQ10 dalam badan mereka. Maka pengambilan supplement adalah perlu untuk mengekalkan zat penting ini di dalam badan.

FUNGSI CoQ10

Shaklee menawarkan satu supplement yang dinamakan CoQHealth Plus yang mengandungi campuran semulajadi 28 mg CoQ10 dengan vitamin E dan teh hijau. Didatangkan dalam kapsul dari minyak kacang soya bagi memastikan penguraian maksima dan penyerapan yang lebih baik. CoQ10 terbukti dapat :
  • menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • melindungi arteri sihat daripada pengoksidaan LDL
  • meningkatkan peredaran darah
  • membantu menambah dan mengekalkan CoQ10 di dalam darah

KEISTIMEWAAN CoQHEALTH SHAKLEE
  • kombinasi CoQ10 dengan vitamin E dipercayai lebih mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E untuk perlindungan antioksida yang berterusan pada sel-sel tubuh.
  • ekstrak teh hijau mengandungi procyanidins yang dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung).
  • sumber CoQ10 yang telah diuji dengan kualiti tertinggi dan selamat.
CoQ10 merupakan vitamin yang wajib bagi saya telan setiap malam. Selain daripada untuk kesihatan jantung, saya suka kerana ianya juga dianggap vitamin untuk kecantikan. Ianya ibarat SUNBLOCK yang boleh ditelan! Saya akan tulis tentang ini pada entry yang akan datang.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee, atau berminat untuk menjadi ahli. Anda boleh berjumpa dengan saya di Raub, Benta dan Kuala Lipis, Pahang. Kami juga mempunyai pengedar sah Shaklee di seluruh Malaysia.

Kami juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia dan Brunei menggunakan perkhidmatan Poslaju, Gdex dan Citylink.

Anda juga boleh menghubungi kami di :

Instagram : @awesomelybeauty
Blog : awesomelybeauty.blogspot.com
Fb page : What Woman's Want
Call/sms/whatsapp : 017-3589005 / 010-4647478 (Niki)
COD Raub, Benta dan Kuala Lipis, Pahang
Pengedar sah Shaklee di seluruh Malaysia.







No comments :

Post a Comment