nuffx

Sunday 18 May 2014

PENGEDAR SHAKLEE KUALA LIPIS : PETUA DAN CARA MERAWAT BUASIR

APA ITU BUASIR?

Buasir atau hemeroid adalah bengkak pada Vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila Vena ini membonjol keluar, ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan boleh berdarah. Buasir terjadi di sebabkan oleh kerana terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum menyebabkan dinding Vena darah teregang dan membonjol. Kadangkala boleh menyebabkan pecah terutamanya sewaktu meneran.

say NO to BUASIR!

BUASIR SINONIM DENGAN WANITA SELEPAS BERSALIN

Siapakah yang berisiko untuk terkena buasir?

Jika anda sentiasa duduk. meneran ketika najis keras atau sembelit, duduk mencangkung terlalu lama di dalam tandas, batuk yang teruk, mengangkat benda yang berat dan ibu yang baru lepas bersalin.

Bagi ibu yang mengalami buasir selepas melahirkan, jangan meneran sewaktu membuang air besar, terutamanya apabila mengalami sembelit. Ibu-ibu disarankan untuk kerap mengambil minuman bagi memastikan najis tidak keras. Selain daripada itu, amalkan pemakanan seimbang yang mengandungi banyak serat seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.

Sekiranya cara yang disyorkan tidak dapat membantu, anda hendaklah mengambil ubatan yang khusus untuk buasir. Terdapat beberapa jenis ubat yang mempunyai fungsi berlainan. Contohnya ubat yang boleh melembutkan najis iaitu lactulose ataupun forlac. Bagi mengecutkan buasir pula, anda boleh menggunakan daflon. Bagi mengurangkan kesakitan dan mengecutkan dubur pula, gunakan ubat jenis suppositories. Walaubagaimanapun, jika setiap kaedah yang dinyatakan tidak berjaya, anda perlu menjalani pembedahan seperti rubber banding atau haemorrhoidectomy bagi memulihkan keadaan.

Salah satu pembedahan untuk masalah BUASIR.

Selain daripada pengambilan ubat, anda boleh mengambil supplement untuk membantu melegakan buasir. Pengambilan supplement bersesuaian bukan sahaja untuk merawat buasir tetapi dapat membantu mencukupkan keperluan nutrisi dalam tubuh anda.


VITAMIN SHAKLEE UNTUK MASALAH BUASIR

1. OMEGA GUARD
  • Baik untuk sendi dan otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak hingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi Omega Guard membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.
2. OSTEMATRIX
  • Bantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.
3. ZINC COMPLEX
  • Disarankan kepada pesakit buasir yang teruk dan tahap nya sudah tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. Zinc Complex membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.
Set Buasir Shaklee

Alhamdulillah, sudah ramai kawan-kawan kami yang telah mencuba Set Buasir Shaklee ini dan mereka semua berpuashati. Kita cuma berusaha dan penyembuhnya adalah Allah. Disamping berusaha dan berikhtiar, kita jangan lah lupa untuk berdoa kepada Allah semoga diberi kesembuhan dengan segera.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee atau berminat untuk menjadi ahli, boleh lah berjumpa dengan kami di Raub, Benta dan Kuala Lipis, Pahang. Kami juga mempunyai pengedar sah Shaklee di seluruh Malaysia. 

Kami juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia menggunakan perkhidmatan Poslaju, Gdex dan Citylink

Anda juga boleh menghubungi kami di :

Instagram : @awesomelybeauty
Blog : awesomelybeauty.blogspot.com
Fb page : What Woman's Want
Call/sms/whatsapp : 017-3589005
COD sekitar Raub, Benta dan Kuala Lipis, Pahang
Juga mempunyai pengedar sah Shaklee di seluruh Malaysia





No comments :

Post a Comment