nuffx

Wednesday 14 May 2014

PENGEDAR SHAKLEE KUALA LIPIS : TIPS BERHENTI MEROKOK


Dulu-dulu syarat utama nak cari bakal suami ialah TIDAK MEROKOK. Alhamdulillaaaaah memang jodoh dengan lelaki yang tidak merokok. Pada sesapa yang dapat jodoh dengan lelaki yang hisap rokok tu, jangan lah risau, jangan lah gundah gulana. Di sini saya akan bagi tips macam mana nak hilangkan ketagihan merokok tu.

Terdapat pelbagai produk atau cara yang digunakan untuk berhenti merokok. Namun tidak semua yang berjaya. Malah, ramai yang gagal. Solusi yang ditawarkan buat perokok masih berkisar tentang nikotin.

Perokok biasanya sukar untuk berhenti merokok kerana racun nikotin sudah meresap ke seluruh urat saraf sehingga ke sel-sel DNA mereka. Dan seandainya mereka berjaya berhenti merokok, pelbagai masalah lain yang akan timbul. Berikut adalah kesan-kesan yang dialami perokok jika mereka berhenti merokok.

  • DEPRESI : perasaan sedih, putus asa atau rendah diri mungkin dialami. Dalam keadaan sebegini seseorang mesti dijauhkan daripada lingkungan perokok dan perlu diberikan sokongan positif.
  • PEMARAH : mereka akan sukar mengawal emosi dan menjadi pemarah.
  • PERUBAHAN MOOD YANG MENDADAK : mood menjadi tidak jelas untuk ditafsirkan. Tiba-tiba emosi, marah, gembira, gelisah, dan mood bertukar ganti akibat tubuh menginginkan nikotin.
  • TIDAK SEDAP BADAN : puncanya adalah terjadinya proses pembuangan yang dilakukan oleh tubuh. Selama merokok, nikotin akan mengalir laju oksigen dan nutrisi ke seluruh tubuh. Dan kini, tubuh akan membuatkan semua berjalan seperti biasa tanpa nikotin.
  • USUS MERAGAM : mungkin akan muncul cramp, mual, perut kembung dan sembelit. Lakukan senaman dan makan serat untuk mengimbangi masalah ini.
  • MASALAH HIDUNG DAN TEKAK : hidung dan tekak akan berusaha menghilangkan lendir dan terakumulasi selama masa merokok. Untuk detoksifikasi bahagian tubuh ini, mungkin anda mengalami batuk, tekak kering dan mulut kering. Minum air kosong yang banyak untuk mengatasi masalah tersebut.
  • NAFSU MAKAN MENINGKAT : hilangnya racun rokok secara berperingkat boleh menggalakkan rasa lapar. Ambil makanan yang rendah kalori dan sihat serta minum air yang mencukupi untuk tubuh anda.
  • SAKIT KEPALA : keluarnya nikotin juga turut mengundang sakit kepala. Urut kepala dan berehat lah di kala perkara ini berlaku. Jangan lupa untuk minum air secukupnya dan mandi dengan air panas atau air hangat.
  • KURANG TIDUR : proses berhenti merokok juga dikaitkan dengan amsalah susah tidur. Untuk sementara, jauhi dulu kopi semasa mendekati waktu tidur. Biasakan bersenam.
  • GEMENTAR : berpeluh dingin dengan tangan dan kaki gementar. Ini seperti kesan ketagihan dadah. Jangan menyerah dan bertahanlah. Bertahan sehingga kesan-kesan kecanduan benar-benar hilang.
  • MASALAH KULIT : kulit akan beransur pulih kepada keadaan yang lebih baik. Selama di dalam proses tersebut, mungkin akan mengalami sedikit masalah jerawat, lidah atau mulut. Ini hanyalah proses peralihan. 
Merokok membahayakan kesihatan.
TIPS BERHENTI MEROKOK

Kepada perokok yang sudah lama ingin berhenti merokok, boleh cuba mengambil Vivix Shaklee sebagai salah satu ikhtiar. Sangat mudah! Hanya ambil Vivix setiap hari dan anda tidak perlu risau dengan pelbagai kesan yang menyeksakan seperti yang saya nyatakan di atas.

Vivix Shaklee mempunyai banyak pencapaian yang luarbiasa. Dengan mekanisme penyembuhan sehingga ke tahap selular, Vivix telah membantu ramai manusia yang hampir putus asa melawan penyakit, kini dapat hidup dengan tenang dan bahagia.

Rekod cemerlang Vivix diteruskan dengan keupayannya membantu perokok berhenti merokok. Ini adalah sesuatu yang luarbiasa. Vivix tidak membekalkan nikotin kepada perokok tetapi masih mampu membantu perokok berhenti merokok secara alami.

Disamping berhenti merokok, terdapat banyak faedah kesihatan lain yang akan diperolehi daripada Vivix. Penerangan lengkap tentang Vivix akan saya tulis pada entry akan datang. 

Vivix Shaklee dapat membantu anda berhenti merokok.

KESAN NEGATIF MEROKOK
  • sakit jantung
  • strok
  • pelbagai jenis kanser - paru-paru, buah pinggang, mulut, perut, leher, servik dan lain-lain
  • mandul
  • bayi pra-matang
  • bayi kurang berat badan
  • keguguran
  • cepat tua
Kesan negatif daripada merokok.
Kandungan rokok

Awas perokok, anda sedang menghisap darah babi!

Merokok bukan sahaja membahayakan diri sendiri, tetapi juga orang sekeliling anda.

TESTIMONI VIVIX KE ATAS PEROKOK


Alhamdulillaah syukur.

Vivix merupakan harapan baru untuk perokok. Berusahalah untuk berhenti merokok. Sayangilah diri sendiri dan keluarga anda. Kerana dengan merokok, anda buka sahaja membahayakan diri sendiri, malah keluarga anda juga. Tekad lah untuk bina hidup baru dengan keluarga tersayang.

Jika anda mempunyai sebarang persoalan tentang Vivix atau produk Shaklee yang lain, anda boleh berjumpa dengan saya di sekitar Raub, Benta dan Kuala Lipis, Pahang

Kami juga membuat penghantaran menggunakan Poslaju, Gdex dan Citylink ke seluruh Malaysia. Disamping itu, kami mempunyai pengedar sah Shaklee di seluruh Malaysia untuk membuat penghantaran terus kepada anda.

Anda juga boleh menghubungi kami di :

Instagram : @awesomelybeauty
Blog : awesomelybeauty.blogspot.com
Fb page : What Woman's Want
Call/sms/whatsapp : 017-3589005
COD Raub, Benta dan Kuala Lipis, Pahang
Kami juga mempunyai pengedar sah Shaklee di seluruh Malaysia

No comments :

Post a Comment