nuffx

Sunday 21 September 2014

BLOGGING GUNA SMART PHONE SAHAJA (BLOGGEROID)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Lamanya rasa kami tak update entry. Rindu nak blogging tapi lately banyak sangat hal comes up. Lepas tu broadband pulak habis kuota. So sad! Nasib baik ada wifi ni. So kami ambik peluang update blog pink kesayangan ni. =)

Dalam pada frust sebab internet habis kuota, kami mencari-cari macam mana la caranya kami nak blogging dengan handphone sahaja. Maklum sajalah, kami belum pernah update blog guna handphone sebelum ni.

Finally, kami jumpa ni. Tadaaaaa....

Ada 1 application untuk post entry guna phone. Biasa guna Blogger je kan. Tapi since Blogger ni banyak sangat masalah dan banyak sangat buang masa, maka kami cari alternatif lain.

So mari lah kita guna Bloggeroid (boleh download di Playstore).

Ni dia punya icon. Jom cepat download

Sekarang boleh la tulis apa-apa huhu

Dengan Application ni, kita boleh terus taip entry, boleh add gambar di antara entry kita. Kalau in case nak cepat, ada hal, x sempat nak publish entry kita tu, boleh exit. Bila buka balik post tu masih ada. So, boleh sambung taip balik dan publish.

Bagi saya, Bloggeroid sangat best untuk tulis dan taip entry. Dan sangat sangat user friendly. Bagus la untuk orang yang kurang cekap pasal ICT macam kami ni. Hehe. 

Ok itu sahaja entry kali ni. Selamat mencuba. 

Love and hug 
Awesomelybeauty
017-3589005 / 010-4647478
SID No 926488
Pengedar Shaklee Kuala Lipis

No comments :

Post a Comment