nuffx

Sunday 14 September 2014

UBAT SAKIT BELAKANG

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Hari ni saya sakit belakang. Sebabnya pindah rumah. Angkat banyak barang ke hulu ke hilir. Sangat penat. Sakit-sakit satu badan terutamanya bahagian belakang dan pinggang. Huhu.

Jadi hari ni saya nak kongsi tentang sakit belakang ni. Supaya kita semua sama-sama dapat info dan manfaat.

Sakit belakang atau sakit pinggang ni adalah antara perkara yang biasa melanda kebanyakan orang. Ada banyak faktor yang boleh menyebabkan sakit belakang, dan ia sebenarnya berpunca dari anatomi tulang belakang kita sendiri.

Tulang belakang kita terdiri daripada binaan yang kompleks. Ia terbina dari kolum-kolum tulang yang dinamakan vetebrae. Setiap vetebrae dipisahkan oleh disk yang dipenuhi dengan bendalir rawan untuk menyerap gegaran. Kolum vetebrae ini melindungi urat saraf yang menghubungkan tubuh kita dengan otak. Kolum-kolum ini diikat kemas oleh tendon, ligamen dan otot.

Situasi yang kompleks ini mendedahkan tulang belakang kita kepada kesakitan di mana-mana bahagian.

Oleh itu sangat penting kita menjaga kesihatan tulang belakang. Yang paling utama adalah dengan mengawal postur tubuh.

Yang kedua dan terpenting juga adalah dengan memberi tubuh kita nutrisi secukupnya untuk menjaga otot dan tulang belakang.

Bila sakit belakang, tidur pun tak lena. Huhu.

Berikan nutrisi untuk tulang kita. Iaitu kalisum dan magnesium. Nutrisi yang terbaik untuk tulang belakang adalah Ostematrix Shaklee. Saya telan 4 biji dan bangun pagi esoknya, tiada lagi sakit belakang. Malah tidur saya lena dan bila bangun pagi, saya merasa sangat segar. Dan proses pembuangan juga menjadi sangat lawas. Alhamdulillaah.

Ini lah nutrisi untuk tulang yang saya telan setiap malam.

Jika anda berminat untuk mendapatkan Ostematrix Shaklee ini. Anda boleh menghubungi saya. Saya merupakan Pengedar Shaklee Kuala Lipis, Pengedar Shaklee Raub, Pengedar Shaklee Benta, Pahang.

Kami juga mempunyai senarai pengedar di seluruh Malaysia yang boleh membuat penghantaran ke tempat anda.

Kami juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia dan juga Brunei menggunakan Poslaju, Gdex ataupun Citylink.

Anda juga boleh menghubungi kami di :

Instagram : awesomelybeauty
Blog : www.awesomelybeauty.blogspot.com
Fb Page : What Woman's Want
E-mail : ireen2285@gmail.com
Sms/ Whatsapp : 017-3589005 / 010-4647478

No comments :

Post a Comment