nuffx

Thursday 11 September 2014

KENAPA VITAMIN TIDAK MENYERAP DENGAN BAIK

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Ramai yang komplen makan supplement tapi tidak memberi kesan pun pada badan mereka. Ada juga ramai yang komplen makan Set Kurus untuk kurus tapi tetap tidak kurus, malah ada yang makin gemuk gedempol. Tidak kira lah Set Kurus Shaklee atau jenama apa.

Ada juga yang komplen, makan supplement untuk cantikkan kulit, tapi kulit tetap berkerutu berkerak tiada sebarang perubahan pun. Malah paling sadis, ada yang mengambil Set Kesuburan, namun tetap belum ada rezeki menimang cahayamata.

Ini adalah berkemungkinan vitamin atau supplement yang mereka makan tidak menyerap dengan baik ke dalam badan mereka.

Apakah yang akan terjadi bila tubuh tidak dapat menyerap nutrien? Di bahagian manakah nutrien di serap dalam tubuh kita? Itu adalah persoalan penting untuk sama-sama kita fikirkan.

Secara umumnya, nutrien diserap dalam tubuh kita di bahagian usus kecil. Sebelum sampai ke usus kecil, ia dicerna dan diuraikan kepada bentuk ringkas agar dapat diserap oleh tubuh.

Faktor utama nutrien tidak dapat diserap dengan baik ialah kerana gaya hidup kita hari ini. Kita sering mengambil ubat, makan terlalu banyak makanan yang diproses/ ditapis. Pengambilan daging, hasil tenusu dan ayam yang tidak dikawal menyebabkan badan kita menjadi lebih bermukus.

Ini seterusnya melemahkan fungsi sistem pencernaan dan organ penyingkiran seperti usus, hati dan buah pinggang.

Bagaimanakah cara untuk menyelesaikan masalah ini?
Shaklee mempunyai supplement yang sesuai untuk membersihkan usus anda dengan selamat. Apa yang paling penting, bila usus sudah bersih, maka vitamin akan dapat diserap dengan lebih baik.


Gambaran usus manusia. Jaga kesihatan usus kita kerana kebanyakan penyakit adalah bermula dari sini. 

Dapatkan Herblax Shaklee. Untuk membersihkan usus dengan selamat.

Ini adalah supplement Shaklee kegemaran saya. Cubalah. Anda pasti menggemarinya juga.


Untuk mendapatkan produk Shaklee yang hebat ini. Boleh dapatkan dari saya, Pengedar sah Shaklee Kuala Lipis, Pengedar Shaklee Raub dan Pengedar Shaklee Benta, Pahang. Kami membuat COD (cash on delivery) di kawasan berhampiran. Kami juga mempunyai senarai pengedar di seluruh Malaysia yang boleh membuat penghantaran ke tempat anda.

Kami juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia dan Brunei menggunakan Poslaju, Gdex ataupun Citylink.

Anda juga boleh menghubungi kami di :

Instagram : awesomelybeauty
Blog : www.awesomelybeauty.blogspot.com
Fb page : What Woman's Want
E-mail : ireen2285@gmail.com
Sms/ Whatsapp : 017-3589005 / 010-4647478


No comments :

Post a Comment