nuffx

Friday 26 September 2014

PETUA MERAHKAN BIBIR SECARA SEMULAJADI

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Kami suka tengok orang yang bibir dia merah-merah semulajadi gitu. Kalau pelakon, suka tengok bibir Emma Maembong. Sebab bila dia tak make up pun, bibir dia memang merah. Cantik sangat.

So, hari ni kami dengan besar hatinya nak share petua dan tips macam mana nak merahkan bibir secara semulajadi. Ewahhhh...

Lepas ni tak payah pakai lipstik doh la. Jimat belanja. Boleh simpan duit dalam Tabung Haji. Kan? Jom kita pakat baca apa dia la petua nak merahkan bibir ni.

Kita nak bibir merah semulajadi!

Petua merahkan bibir :

1. UBAT GIGI

Wah, yang ni senang sangat kan. Setiap orang pun pasti ada ubat gigi dan berus gigi di rumah kan? Takkan la tak ada. Hehe. So, sapukan ubat gigi kat bibir nipis nipis gitu sebelum tidur. Biarkan semalaman. Pagi esoknya, lap bibir dengan lembut tau, jangan kasar kasar. Guna berus gigi pun boleh. Bersihkan bibir secara lembut dan perlahan selama 10 minit. Anda akan mendapat bibir yang lembut dan kemerahan.

2. MADU

Buatkan masker menggunakan madu. Bukan untuk tempek kat muka tau. Tapi untuk sapu pada bibir.
Cara buat masker ni ialah ambik 1 sudu madu. Dicampurkan dengan sedikit air panas dan lemon. Kemudian sapu di bibir. Biarkan selama 15 minit hingga meresap ke bibir. kemudian bersihkan menggunakan air.

3. MENTEGA

Sapukan mentega ke bibir sebelum tidur. Kemudian basuh pada keesokan paginya. Lakukan secara rutin dan konsisten. Insyaa Allah anda akan nampak hasilnya.

4. GLYCERIN

Caranya ialah dengan mencampurkan sedikit Glycerin dengan sedikit white pepper. Sapukan ke permukaan bibir sebelum tidur dan biarkan semalaman. Anda akan mendapat hasilnya jika diamalkan secara rutin.

5. LEMON

Ambil air perahan limau, campurkan dengan sedikit madu. Sapu ke bibir selama 1 jam. Kemudian sapukan dengan menggunakan tisu basah.

6. MINYAK ALMOND

Sapukan minyak almond ke permukaan bibir sebelum tidur. Kemudian cuci pada keesokan harinya.

Selain daripada itu, anda juga boleh menggunakan Petroleum Jelly atau lip balm.

Untuk penjagaan dalaman, anda boleh mengamalkan pengambilan Collagen Powder Shaklee. Insyaa Allah pengambilan secara konsisten akan membuatkan bibir dan wajah anda kemerah-merahan.

Collagen Powder Shaklee best!


Untuk mendapatkan Collagen Powder Shaklee yang super awesome ni, anda boleh hubungi saya :

017-3589005 / 010-4647478 (Niki)

Pengedar Shaklee Kuala Lipis, Pengedar Shaklee Benta, Pengedar Shaklee Raub, Pahang.
COD ke kawasan sekitar tanpa sebarang caj tambahan.
Pos ke seluruh Malaysia dan Brunei.

Love and hug,
Awesomelybeauty


No comments :

Post a Comment