nuffx

Saturday 18 October 2014

DAPATKAN KULIT CANTIK BERSERI DENGAN SET KULIT CANTIK SHAKLEE

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Tidak kira anda lelaki atau anda perempuan, pasti anda suka melihat sesuatu yang cantik, dan melihat manusia-manusia yang cantik. Betul kan?

Dan bagi lelaki mahupun perempuan, memiliki kulit yang cantik, cerah, gebu dan menawan adalah impian semua orang. Kan? 

Namun adakala faktor pemakanan, cara hidup, tekanan kerja dan ketidakseimbangan hormon boleh menyebabkan kulit menjadi tidak sihat.

Semasa saya masih remaja dan sedang belajar di universiti, saya sangat suka makan makanan yang bergoreng. Mencuci muka dengan sabun mandi sahaja. Hahaha. Kurang pula minum air kosong. Tekanan belajar dengan kuliah, presentation dan assignment lagi. Ini semua menjadikan kulit saya jadi berminyak dan mula berjerawat. Aduhai huduh sungguh saya masa tu! Selekeh habesss!

Healthy skin is a beautiful skin!

Namun sekarang ni, bila makin bertambah usia, saya makin concern dengan kecantikan kulit dan mementingkan penampilan diri. Malah sekarang makin ramai yang memuji perbezaan kulit saya yang makin segar dan sihat berbanding dulu. Ahaks sori perasan sikit malam ni.

Sekarang ni kami suami isteri mengamalkan Vitamin untuk kulit cantik iaitu Bcomplex, Vitamin C, Vitamin E Shaklee atau lebih popular dengan nama Set Skin Care (Set D).

Apakah fungsi setiap vitamin yang terdapat di dalam Set D ini :

Vitamin B

  • Ia adalah vitamin larut air, lengkap dengan 8B. Membantu menukarkan gula kepada tenaga.
  • Ia juga membantu kita mengawal tekanan, emosi yang lebih stabil dan hormon yang seimbang.
  • Walaupun ada yang anggap Bcomplex boleh membuat kita gemuk, namun ia sama sekali tidak benar! Kerana hakikatnya vitamin B membakar gula kepada tenaga. 
  • Rasa lapar tadi adalah satu tanda tubuh memberi alert bahawa sel perlukan gula untuk ditukarkan kepada tenaga. 
  • Membuka selera makan itu hanya sebahagian kecil kesan pengambilan Bcomplex. 
  • Rasa makan yang membuak-buak dan berlebihan adalah dipanggil nafsu semata-mata.
  • Jika kita mengamalkan pemakanan yang sihat dan sel mendapat zat serta vitamin yang seimbang, insyaa Allah kita mampu mengawal nafsu makan kita tadi.

Vitamin C
  • Sel-sel kita hakikatya dihubungkan oleh satu penyambung yang sangat terkenal iaitu kolagen. Kolagen terbentuk dari protein, Bcomplex dan Vitamin C. Vitamin C sangat penting untuk menjaga sel-sel di dalam tubuh kita. Malah Vitamin C terkenal sebagai vitamin yang membantu di dalam sistem imun tubuh kita. Ia membantu menjaga keanjalan salur pembuluh darah.

Vitamin E
  • Terkenal sebagai vitamin antioksidan yang sangat penting dalam mencegah sel-sel kanser mahupun sebarang pertumbuhan sel tidak normal. Selain itu, Vitamin E adalah vitamin yang membantu melambatkan penuaan. Ia juga bagus untuk saraf. Jadi, kita takkan mudah merasa stress dan membantu mengelakkan rasa sengal atau sakit urat.
Set Kecantikan Kulit Shaklee

Jika anda berminat untuk mendapatkan sebarang produk Shaklee, atau berminat untuk menjadi ahli Shaklee. Boleh hubungi kami di :

017-3589005 / 010-4647478 (Niki)

Kami merupakan Pengedar sah Shaklee Kuala Lipis, Pengedar sah Shaklee Benta dan Pengedar sah Shaklee Raub, Pahang.
COD ke kawasan sekitar tanpa sebarang caj tambahan.
Pos ke seluruh Malaysia dan Brunei. Insyaa Allah.

Love and hug,
Awesomelybeauty



No comments :

Post a Comment