nuffx

Friday 10 October 2014

MAKSUD GMO

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Ada kawan-kawan bertanya tentang produk Shaklee, adakah benar ianya semulajadi? Jawapan kami "YA" sememangnya 100% semulajadi. Langsung tidak mengandungi GMO.

Ada pula yang bertanya, GMO? Apa tu? Haaa di sini kami akan terangkan apa itu GMO. 

Apakah GMO?

GMO atau Genetically Modified Organisms bermaksud tumbuh-tumbuhan (atau binatang) yang dihasilkan melalui teknik bioteknologi penggabungan gen (dikenali juga sebagai Genetic Engineering).


Ia adalah proses pengambilan gen daripada satu spesis dan kemudian memasukkanya ke dalam satu spesis yang lain dengan tujuan untuk menghasilkan suatu bentuk sifat atau ciri-ciri yang diingini.

Cara mudah dan cepat bagi membesaran menanaman tumbuhan. Tetapi banyak kesan sampingan untuk jangka masa panjang sekiranya manusia mengambil makanan yang mengandungi GMO.

Oleh itu, pastikan makanan yang anda ambil tidak mengandungi GMO dan bersifat semulajadi (pembesaran dengan sendiri).

Apa yang pasti kesemua produk Shaklee diperbuat daripada tumbuhan dan bahan semulajadi BUKAN GMO! Contohnya, Esp (Energizing Soy Protein Shaklee diperbuat daripada soya berkualiti tinggi, ditanam dan diperoses tanpa melibatkan genetic engineering. Jadi usah ragu-ragu, kesemua produk Shaklee adalah semulajadi, jadi ianya selamat untuk anda seisi keluarga.

Sesuai dengan motto Shaklee, 'Always Natural, Always Safe, Always Work' yang bermaksud 'sentiasa semulajadi, selamat dan berkesan'. 

Banyak sangat tumbuhan dan binatang yang telah diubah genetiknya. Di sini kami cuba senaraikan antara tumbuhan yang mengandungi GMO. Antaranya :

Ni antara tumbuhan yang mengandungi GMO

Mengandungi GMO!

Antara buah yang diubah secara genetik. Awas! Cantik rupanya tapi sangat bahaya untuk kesihatan!

GMO!

Arghhhhh semua ni ada GMO! 

Jadi, kami suka untuk berpesan,  jaga lah pemakanan kita. Elakkan dari mengambil makanan yang mengandungi GMO. Berikan hanya yang terbaik utk diri sendiri dan keluarga kita.

Jika ingin mendapatkan semua produk Shaklee yang semulajadi dan bebas GMO, boleh hubungi kami di :

017-3589005 / 010-4647478 (Niki)

Pengedar Shaklee Kuala Lipis, Pengedar Shaklee Benta, Pengedar Shaklee Raub, Pahang.
COD ke kawasan sekitar tanpa sebarang caj tambahan.
Pos ke seluruh Malaysia dan Brunei.

Love and hug,
Awesomelybeauty





No comments :

Post a Comment