nuffx

Sunday 12 October 2014

SUPPLEMEN DAN VITAMIN PENTING UNTUK IBU HAMIL

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Setakat hari ni ada 7 orang yang hamil di tempat kerja kami. Subhanallaah. Subur-subur semuanya. Penangan Shaklee. Alhamdulillaah. 

Bagi ibu-ibu yang pernah mengalami proses kehamilan. Pastinya anda tahu kenapa supplemen penting untuk ibu hamil. Bagi bakal-bakal ibu, tentu anda teruja untuk memastikan anda dan kandungan mendapat nutrisi yang secukupnya. Jadi pelbagai persoalan muncul di minda. Apakah perlu mengambil supplemen semasa hamil. 

Diet yang seimbang adalah terbaik untuk ibu hamil mendapatkan nutrisi yang secukupnya samada untuk ibu dan bayi dalam kandungan. Oleh itu, ibu hamil dinasihatkan mengambil makanan daripada pelbagai sumber bagi memastikan bayi dalam kandungan mendapat semua vitamin dan mineral yang diperlukan sepanjang kehamilan. Ini penting untuk ibu hamil mendapatkan tenaga yang cukup untuk menjalankan aktiviti seharian.

Ada juga di kalangan ibu hamil yang tidak dapat memakan makanan yang mengandungi nutrien tertentu atas sebab alahan, mual-mual atau loya, muntah yang teruk, dan sebagainya. Jadi, pengambilan supplemen adalah sangat penting untuk melengkapkan keperluan nutrien yang diperlukan oleh badan sepanjang kehamilan, baik untuk ibu dan juga tumbesaran bayi dalam kandungan. Pengambilan supplemen semasa hamil digalakkan kerana dapat mengurangkan komplikasi seperti risiko kecacatan bayi, kelahiran pramatang dan kekurangan berat bayi.

Supplemen sangat penting untuk ibu hamil

Shaklee mempunyai vitamin yang sangat bagus untuk ibu hamil menjaga kesihatan sepanjang kehamilan. Saya amalkan sendiri, dan saya rasai perbezaannya.

Antara supplemen untuk ibu hamil ialah :

  • Esp (Energizing Soy Protein)
  • Vitalea with Iron Formula
  • Bcomplex with Folic Acid
  • Sustained Release Vitamin C Plus
  • Ostematrix
  • Omega Guard

Set Kehamilan Shaklee yang awesome!

Untuk mendapatkan produk seperti di atas, boleh hubungi kami :

017-3589005 / 010-4647478 (Niki)

Saya merupakan Pengedar Shaklee Kuala Lipis, Pengedar Shaklee Benta dan Pengedar Shaklee Raub, Pahang.
COD ke kawasan sekitar tanpa sebarang caj tambahan.
Pos ke seluruh Malaysia dan Brunei

Love and hug,
Awesomelybeauty



No comments :

Post a Comment