nuffx

Monday 23 June 2014

BAHAYA MIGRAIN

Assalamualaikum,
Selamat sejahtera semua,

Migrain? Siapa di sini ada masalah migrain? Sila angguk. Macam mana rasanya migrain ni? Saya tidak pernah mengalami masalah migrain ni. Tapi mengikut cerita kawan-kawan yang menghidap migrain, saya tahu yang migrain ni sangat lah menyeksakan.

Menurut pemahaman saya, migrain ni adalah sakit kepala yang sangat meyakitkan. Berdenyut-denyut dan berlangsung antara 4-72 jam sehingga seseorang itu tidak mampu melakukan pekerjaan rutin hariannya. Mereka yang mengalami migrain akan mengalami sakit kepala yang agak teruk yang biasanya terasa hanya di sebelah kepala. Serta seringkali disertai mual dan muntah.

Migrain tidak dapat diubati melainkan biasanya dirawat dengan ubat tahan sakit. Walaubagaimanapun pengambilan ubat tahan sakit yang berpanjangan kurang bagus untuk tubuh badan. Penghidap migrain boleh juga mencuba pengambilan supplement sebagai salah satu usaha.

SET MIGRAIN SHAKLEE

Shaklee mempunyai supplement untuk mengatasi masalah migrain. Sudah ramai kawan-kawan saya mencuba, dan Alhamdulillah ianya berkesan. Lagi pula supplement Shaklee adalah semulajadi, tiada bahan terlarang, selamat digunakan, dan yang penting ianya halal.

Set Migrain Shaklee ialah :

BCOMPLEX SHAKLEE

  • Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (phyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain. 
  • Vitamin B lengkap di dalam Bcomplex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tetapi mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.

OSTEMATRIX SHAKLEE (kalsium, magnesium dan Vitamin D)
  • Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalh insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. 
  • Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungi saraf dan otot serta buah pinggang. 
  • Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
  • Magnesium pula penting untuk metabolisme kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca dipercayai penyebab migrain.
  • Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain, dan mengurangkan frekuensinya.
  • Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada Vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

Migrain sungguh menyakitkan. Atasinya dengan Set Migrain Shaklee

Amalkan membaca doa ini untuk mengelakkan daripada migrain

Suppelement semulajadi untuk mengurangkan migrain


Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. Sekiranya ia berpunca daripada pemakanan, maka anda mesti lah menjaga pemakanan anda. 

Begitu juga perkara-perkara lain seperti aktiviti dan sebagainya. Dan fikirkanlah untuk mengambil vitamin / supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda. Kerana vitamin / suppelement pasti lebih baik daripada memakan ubat yang berasaskan dadah dalam masa yang lama. 

Jika anda mempunyai sebarang persoalan tentang produk Shaklee. Atau berminat untuk menjadi ahli Shaklee. Anda boleh consult dengan saya. Pengedar Shaklee Kuala Lipis, Pengedar Shaklee Raub, Pengedar Shaklee Benta, Pahang. Kami juga mempunyai wakil pengedar Shaklee di seluruh Malaysia yang boleh membuat penghantaran ke pintu rumah anda.

Kami juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia dan Brunei menggunakan Poslaju, Gdex ataupun Citylink.

Anda juga boleh menghubungi kami di :

Instagram : @awesomelybeauty
Blog : awesomelybeauty.blogspot.com
Fb page : What Woman's Want
Call/sms/whatsapp : 017-3589005 / 010-4647478


No comments :

Post a Comment