nuffx

Wednesday 4 June 2014

PENGEDAR SHAKLEE KUALA LIPIS : RESDUNG ~ BERAKHIRNYA SEBUAH PENDERITAAN

Resdung ni ada macam-macam jenis kan? Ada yang resdung nya gatal-gatal muka, jerawat penuh di muka. Merah-merah, gatal-gatal muka kan. Ada juga yang bersin je kerja dia. Bangun pagi je mesti achuum achuummm. Haaa ni mmg alkisah kawan saya lah, masa di asrama, setiap pagi bergegar 1 blok asrama dengan bunyi bersin dia. Sabar je la kan.

Ada juga yang gatal-gatal mata. Bila je salah makan, mula la genyeh-genyeh mata sampai merah berair mata dia. Ni saya sendiri. Huhu. Memang saya kalau silap makan, akan rasa sangat gatal dalam mata. Ada juga tu, kawan saya, silap makan mula laaaa gatal2 satu badan. Nak tidur pun tak boleh tau. Hinggakan suami dia kena rendam dan gosokkan kaki dia dalam air panas-panas suam campur dengan garam baru la dia boleh tidur. Macam-macam pesen rupanya resdung ni.

Sebelum cerita dengan lebih lanjut lagi, jom kita faham apa itu resdung.

APA ITU RESDUNG?

Resdung terbahagi kepada 2 jenis.

  • ALLERGIK RHINITIS (rhinitis alahan) : Dikenali dari gejala sumbat hidung, hingus yang jernih, (rhinorrhea), bersin dan gatal hidung dan kadangkala mata. Penyakit ini kadangkala dicetus oleh debu, makanan atau perubahan cuaca. Sejarah keluarga juga menunjukkkan wujudnya penyakit yang sama atau penyakit asma atau 'ekzema'. Penyakit ini biasanya disahkan melalui pemeriksaan klinikal. Tanpa perlu menjalani ujian darah, sinar X atau imbasan.
  • SINUSITIS : Dalam penyakit ini, seseorang itu akan mengalami hingus yang kemungkinan berwarna kuning, hijau atau bercampur darah. Ciri utama ialah sakit kepala yang sangat teruk, di dahi atau muka terutamanya di tengah hidung atau pipi. Sebelah atau kedua belah boleh berlaku. Sumbat hidung dan demam boleh berlaku. Penyakit ini boleh terjadi sekali atau berulang kali dan berlanjutan beberapa minggu.
Say NO to sinus!

* di kebanyakan klinik ENT, kes 'allergik rhinitis' adalah jauh lebih kerap berbanding sinusitis. Hakikatnya, kebanyakan beban kerja klinik ENT ialah 'allergik rhinitis' terutamanya di kawasan bandar.


JOM RAWAT RESDUNG

Bagi mereka yang mempunyai masalah resdung, yang sama dengan saya ni. Boleh lah cuba Set Resdung dari Shaklee. Disebabkan saya sendiri mengamalkannya, maka saya sangat yakin untuk mencadangkannya kepada anda. Set Resdung Shaklee adalah seperti berikut :

Set Resdung Shaklee, saya sendiri dah cuba dan ia memang berkesan!

BCOMPLEX SHAKLEE
  • Mengandungi B6 yang sangat penting untuk pemuliharaan selaput lendir. Mengelakkannya mengganggu ruang pernafasan. Membantu pengeluaran antibodi badan. Membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh. Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati dan memelihara sistem saraf.

VITAMIN C
  • Untuk mereka yang mengalami masalah alahan, sel dalam badan akan mengeluarkan sejenis kimia yang dipanggil 'histamine'. 'Histamine' akan menyebabkan ruam, bersin, gatal dan juga penyakit alahan yang lain. 'Anti-histamine' biasanya akan digunakan sebagai rawatan asas untuk masalah ini. Vitamin C bertindak sebagai anti-histamine tanpa kita perlu mengalami kesan sampingan dari pengambilan dadah anti-histamine. Vitamin C membantu menstabilkan pengeluaran histamine dalam tubuh badan, membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol (salur pernafasan), meningkatkan fungsi sistem pertahanan badan (immune system) dan meningkatkan penyembuhan tisu badan. 

ALFALFA COMPLEX
  • Alfalfa mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit resdung itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutama akibat dari resdung (sinus), alahan (alergy) dan gegata (hives). 

* Walaubagaimanapun, pesakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai supplement mereka.

Hidup tidak perlu menderita. Akhiri penderitaan anda dengan Set Resdung Shaklee. Say NO to resdung! Rawat sebelum melarat. Cegah sebelum parah.

Jika anda ingin mendapatkan sebarang produk Shaklee, atau berminat untuk menjadi ahli. Anda boleh berjumpa dengan saya di sekitar Raub, Benta dan Kuala Lipis, Pahang. Kami juga mempunyai pengedar sah Shaklee di seluruh Malaysia yang akan membuat penghantaran ke pintu rumah anda.

Kami juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia dan juga Brunei menggunakan Poslaju, Gdex atau Citylink. 

Anda juga boleh menghubungi kami di :

Instagram : @awesomelybeauty
Blog : awesoemlybeauty.blogspot.com
Fb page : What Woman's Want
Call/sms/whatsapp : 017-3589005 / 010-4647478








No comments :

Post a Comment