nuffx

Saturday 7 June 2014

MATA NAN INDAH IDAMAN SEMUA~ DARI MATA TURUN KE HATI

Assalamualaikum,
Selamat sejahtera ye semua.

Bila pertama kali tengok seseorang, benda pertama yang kita tengok ialah mata dia. Betul tak? Saya suka sangat tengok mata orang yang cantik-cantik. Dulu berangan kan kalau boleh nak pakwe yang chinese look. Maknanya mata mesti sepet ahaha. Suka tengok lelaki mata sepet masa tu. Berangan lol. Tapi dah kahwin redha je la kan dapat suami yang macam mana. Walaupun tak chinese look. Dan mata tak sepet. Hihi.

Antara artis yang saya suka sangat tengok mata dia ialah Heliza Helmi. Sebab mata dia bulat dan sentiasa nampak segar. Bila tengok mata dia automatik kita akan rasa ceria dan bersemangat. Wahhh sangat berharap Heliza Helmi baca blog ni. Hehe.

Comel kan mata dia. Ni gambar ambik dari fb Heliza Helmi. Sori pinjam gambar awak.

Namun masalah rabun atau silau akan menyebabkan kita terpakai memakai kacamata. Saya sangat tak suka pakai kacamata atau spek. Sebab ia akan buat saya nampak lebih tua dari usia. Walaupun semacam  jadi trend orang pakai kacamata walaupun tak rabun, namun saya tidak merasakan ianya satu yang trendy. Memang saya ada silau yang agak teruk. Tapi saya enggan pakai kacamata. Say NO to spek!

Oleh kerana keengganan saya berkacamata, saya mencari-cari supplement yang sesuai yang boleh saya recover masalah silau saya ni. Pada mulanya saya minum jus carrot sebab ramai sangat cakap carrot bagus untuk mata. Tapi dah hari-hari minum carrot rasa muak, tengok carrot pun rasa nak muntah. Hahaha.

So saya dapati Carotomax adalah sangat bagus untuk penjagaan mata kita. Saya cuba dan Alhamdulillah, saya sangat berpuashati. Dan tanpa ragu-ragu saya cadangkan kepada anda semua untuk turut sama mencuba.

JOM KITA KENALI APA ITU CAROTOMAX SHAKLEE

  • CAROTOMAX Shaklee merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap. Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.

* Carotomax terdiri daripada enam Karotenoid Terbaik


APA ITU KAROTENOID

  • Karotenoid merupakan komposisi pigmen yang dapat ditemukan pada beberapa sayuran dan buah-buahan. 
  • Karotenoid biasanya terdapat pada sayur-sayuran dan buah, yang merupakan pigmen yang dibutuhkan oleh tumbuhan berwarna kuning, merah dan oren untuk melakukan fotosintesis.
  • Suatu penelitian telah menunjukkan bahwa karotenoid memiliki hubungan yang erat dalam menghilangkan stress oksidatif (sila rujuk huraian dibawah) yang dihasilkan sinar ultraviolet. Beberapa ratus jenis karotenoid dapat ditemukan pada tumbuhan, 50 diantaranya dapat ditemukan dalam sayuran dan buah. Karotenoid merupakan antioksidan sangat baik. Karotenoid mempunyai beberapa fungsi yang berbeda dan hadir dalam beberapa warna yang berbeda.

Tekanan oksidatif adalah satu keadaan di mana jumlah radikal bebas di dalam tubuh melebihi kemampuan tubuh untuk meneutralkannya. Akibatnya, peningkatan proses pengoksidaan sel-sel tubuh normal menjadi semakin tinggi dan menimbulkan kerosakan yang lebih banyak. Penulisan perubatan membuktikan bahawa tekanan oksidatif adalah penyebab utama penuaan diri dan timbulnya penyakit kronik seperti barah, penyakit jantung, alzheimer, dan lain-lain. Stres oksidatif dapat dicegah dan dikurangkan dengan pengambilan antioksidan yang cukup dan optimal ke dalam tubuh.


FUNGSI KAROTENOID

CAROTOMAX Shaklee menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:

• Memelihara kesihatan yang baik. *
• Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan pertumbuhan tisu. *
• Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput lendir. *

Kebaikan Carotomax Shaklee

Testimoni Carotomax Shaklee


# Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Jika anda ingin mencuba sebarang produk Shaklee, atau berminat untuk menjadi ahli, anda boleh menghubungi saya pengedar sah Shaklee Kuala Lipis, Benta dan Raub, Pahang. Kami juga mempunyai pengedar sah di seluruh Malaysia yang boleh membuat penghantaran ke pintu rumah anda.

Saya juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia dan Brunei menggunakan Poslaju, Gdex atau Citylink.

Anda juga boleh menghubungi saya di :

Instagram : @awesomelybeauty
Blog : awesomelybeauty.blogspot.com
Fb page : What Woman's Want
Call/sms/whatsapp : 017-3589005/ 010-4647478

No comments :

Post a Comment