nuffx

Wednesday 18 June 2014

RAHSIA MENURUNKAN BERAT BADAN

Assalamualaikum,
Selamat sejahtera semua,

Hari ini nak cerita tentang pengurusan berat badan. Wow siapa la tak mahu cantik dan langsing macam artis tu kan. Macam artis mana ye? Rozita Che Wan? Fazura? Neelofa? Anzalna? Wahhh semua pun cantik dan langsing.

Hari ni saya nak cerita tentang protein. Kenapa perlunya protein dalam membantu pengurangan berat badan? Topik ini sebenarnya sangat menarik untuk dikupas. Ramai yang berjaya menurunkan berat badan, tapi sayang nya badan tidak fit, tidak kemas, senang cerita macam FLABBY (menggeleber). Sebab itulah penting nya protein di sini. Protein diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme badan, meningkatkan perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot supaya bebas lemak. Protein juga membantu memelihara otot dalam badan kita.

Saya pun setiap minggu memang menjadi rutin akan naik penimbang. Kononnya nak timbang dah berapa kilogram berat turun. Saya rasa sangat seronok bila melihat angka di alat penimbang makin berkurang. Tetapi jangan lah suka sangat korang oi haha. Sebab kadang-kadang yang turun tu bukan berat kita tapi kita kehilangan otot sebenarnya. Otot sangat penting untuk meningkatkan metabolisme badan. Sebenarnya apa yang kita mahu ialah LEMAK yang hilang, bukannya otot.

Jangan runsing kalau bila timbang tu, berat tak turun tau. Sebab salah satu cara terbaik yang boleh kita ukur adalah melalui inch. Contohnya bila kita pakai baju, boleh rasa baju semakin longgar, itu tandanya lemak dalam tubuh kita sudah berkurang.

Kenapa saya kata pentingnya protein dalam pengurusan berat badan? Sila baca semula perenggan di atas. Hehe. Jadi anda boleh lah memilih samada ESP ( Energizing Soy Protein ) ataupun Cinch Shake Shaklee.

ANTARA KHASIAT ESP SHAKLEE

  • menyediakan tenaga berkekalan dan membantu tahan rasa lapar kerana bekalan tenaga yang konsisten. Tapi bukan lah kita tidak makan langsung dan kenyang sepanjang hari. Biasanya ikut pengalaman sendiri, bila saya minum Esp Shaklee setiap pagi ketika perut kosong, memang akan rasa kenyang sampai tengahari. Kalau hari tu sangat busy dan tak sempat nak ambil lunch sekalipun, saya masih tetap rasa bertenaga. Kalau saya makan pun, portion tu memang tak banyak sebab perut dah rasa kejab. 
  • protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
  • mengandungi 5 vitamin B penting. Separuh daripada keperluan kalsium.
  • mengawal paras kolesterol.
  • cepat kenyang.
  • banyak lagi benefit Esp Shaklee ni. Antara yang saya senaraikan ini adalah apa yang saya telah rasa sendiri.

Nak laaaa. Tapi kurus dan sihat ok!

Set Kurus Shaklee


Yang penting perlu jaga pola pemakanan kita juga tau. Makan makanan yang seimbang. Bersenam jangan dilupa walaupun hanya dengan berjalan kaki. Anda juga disarankan mengambil 2-3 liter air kosong sehari untuk memudahkan proses pembuangan toksin dan penyerapan vitamin yang diambil. 

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee, atau berminat untuk menjadi ahli. Anda boleh menghubungi saya. Saya pengedar sah Shaklee Kuala Lipis. Pengedar sah Shaklee Raub. Pengedar sah Shaklee Benta, Pahang. Kami juga mempunyai wakil pengedar Shaklee di seluruh Malaysia yang boleh menghantar ke pintu rumah anda.

Kami juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia dan brunei menggunakan Poslaju, Gdex ataupun Citylink.

Anda juga boleh menghubungi saya di :

Instagram : @awesomelybeauty
Blog : awesomelybeauty.blogspot.com
Fb page : What Woman's Want
Call/ sms/ whatsapp : 017-3589005 / 010-4647478


No comments :

Post a Comment