nuffx

Friday 20 June 2014

TERLALU KURUS? TAMBAH BERAT BADAN DENGAN SHAKLEE

Assakamualaikum,
Selamat sejahtera semua,


Biasa kita dengar orang nak kurus kan? Pernah tak dengar orang nak gemuk? Tak ada? Ehhh ada la. Ada ramai sangat orang yang berusaha nak tambah berat badan juga sebab terlalu lurus. Terlalu kurus pun sebenarnya tidak bagus untuk kesihatan tau. Nanti dalam entry akan datang saya cerita tentang bahaya jika terlalu kurus.

Ada orang yang badannya gemuk sanggup berhabis duit ribuan ringgit untuk medapatkan berat badan idaman. Begitu juga orang yang terlalu kurus. Mereka makan apa sahaja untuk menambah berat badan. Kebanyakan makanan yang mereka makan adalah yang tinggi lemak, tinggi kolesterol. Awas ye kawan-kawan. Jangan kerana obses nak naikkan berat badan, penyakit lain pula yang datang.

Saya nasihatkan, untuk menaikkan berat badan, biarlah secara sihat. Amalkan pengambilan vitamin Shaklee untuk menaikkan berat badan secara sihat.

Alamak aiii kurusnyaaaa meh tambah berat badan sikit bagi macho.

SET TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE

MEAL SHAKES SHAKLEE

  • Meal Shakes Shaklee kaya dengan protein dimana pengambilan protein amat penting dalam proses menambah berat badan kerana ianya meupakan asas kepada pemakanan tubuh badan kita. Ye, untuk menambah berat badan, tips simple nya adalah makan makanan yang kaya dengan protein.
  • Apabila sel kita sihat hasil daripada pengambilan protein yang berkualiti, maka badan kita lebih mudah untuk menyerap segala kebaikan zat dan vitamin. 
  • Meal Shakes Shaklee juga membekalkan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang penting. Ia mengandungi asid folic, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses tumbesaran.
VITALEA SHAKLEE
  • Vitalea pula merupakan multivitamin dengan formulasi zat besi yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah. 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA di dalam setiap tablet.
  • Ianya juga merupakan elemen penting bagi sel tubuh yang menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, petumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, rambut, otot, kulit, kuku dan hormon. 
  • Vitalea merupakan supplement penting kerana ia membuatkan badan kita rasa bertenaga, tidak lesu, mengelakkan pitam dan pening.
BCOMPLEX SHAKLEE
  • Pengambilan vitamin Bcomplex juga penting bagi mereka yang ingin menambahkan berat badan. Bcomplex menukarkan makanan kepada tenaga. di mana ia membantu penghadaman menukarkan lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan.
  • Istimewanya bcomplex Shaklee ni ialah ia mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folic. 
  • Ia juga mengawatatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan, dan meningkatkan sistem pertahanan badan. 

Tambah berat badan secara sihat dengan supplement Shaklee

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee. Atau berminat untuk menjadi ahli. Boleh la berjumpa dengan saya. Pengedar Shaklee Kuala Lipis, Pengedar Shaklee Raub dan Pengedar Shaklee Benta, Pahang. Kami juga mempunyai pengedar Shaklee di seluruh Malaysia yang boleh membuat penghantaran ke pintu rumah anda. 

Kami juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia dan Brunei menggunakan perkhidmatan Poslaju, Gdex ataupun Citylink.

Anda juga boleh menghubungi kami di :

Instagram : @awesomelybeauty
Blog : awesomelybeauty.blogspot.com
Fb page : What Woman's Want
Call/sms/whatsapp : 017-3589005 / 010-4647478
No id Shaklee : 926488

No comments :

Post a Comment